Letecké spojenie: Praha – Bratislava – Košice, letecké spoločnosti ČSA, SmartWings, Ryanair
V Česku je celkom 46 letísk so spevneným povrchom, z ktorých 6 vypravuje verejné medzinárodné lety. Okrem pražského letiska Václava Havla sú to letiská Brno-Tuřany, letisko Karlovy Vary, letisko Kunovice, letisko Leoša Janáčka Ostrava a letisko Pardubice. Väčšina leteckej dopravy sa v Česku realizuje cez letisko Václava Havla Praha (Praha/Ruzyně), ktoré ročne prepraví okolo 12 miliónov pasažierov.
Železničné spojenie: Trasa Praha – Bratislava IC vlakmi trvá v priemere 4 – 4,5 hod. (možné využiť železničné spoločnosti ZSSK Slovak Rail, České dráhy, Regiojet). Výhodné osobné vlakové spojenie je na trati Praha-Poprad-Tatry-Košice autovlakom (preprava cez noc s výhodnou cenou pre vozidlo a vodiča). Vlaky spájajú Prahu a ďalšie česká mestá s viacerými slovenskými mestami (Žilina, Banská Bystrica, Zvolen, Liptovský Mikuláš, Poprad, Košice, Humenné, atď.). Česko má so svojimi 9 580 km jednu z najhustejších železničných sietí v Európe, na 1 km² má 0,12 km železníc. České dráhy prevádzkujú vysokorýchlostné vlaky Pendolino, ale keďže žiadne trate nie sú zatiaľ vysokorýchlostné, je ich max. rýchlosť obmedzená na 160 km/h.
Cestné spojenie: v ČR je vybudovaná sieť diaľnic, v r.2021 bola ukončená generálna rekonštrukcia diaľnice D1 Praha – Brno, čím sa cesta autom na trase Bratislava-Praha skrátila na cca 3:30 hod. Dĺžka cestnej dopravnej siete v roku 2020 predstavovala cca 56 000 km. Z toho 6 151 km tvorili diaľnice a cesty I. triedy.
Autobusové spojenie: na úseku Bratislava – Praha premáva viacero liniek, vrátane rôznych súkromných dopravcov (Flixbus, Student Agency). Takisto prostredníctvom autobusových liniek je Praha priamo spojená s inými mestami a turistickými destináciami v SR.
Železničná sieť sa v uplynulých 20 rokoch nepredlžovala, avšak zvyšovala sa jej kvalita. Počiatok 21. storočia bol sprevádzaný prestavbou vtedajších tratí na železničné koridory, ktoré ponúkajú podstatne rýchlejšiu železničnú dopravu v porovnaní s pôvodnými traťami. Česko má so svojimi 9 580 km jednu z najhustejších železničných sietí v Európe. Z toho je 3 212 km tratí elektrizovaných a 1 906 km je dvoj- a viackoľajných. Správcom a prevádzkovateľom väčšiny železničnej infraštruktúry je štátna organizácia Správa železníc. České dráhy prevádzkujú vysokorýchlostné vlaky Pendolino, ale keďže žiadne trate nie sú vysokorýchlostné, je ich rýchlosť obmedzená na 160 km/h.
Vodná doprava v Česku je prevádzkovaná na riekach Labe a Vltava. V ďalších uzavretých vodných plochách na rekreačné účely. ČR disponuje aj vlastným prístavným územím v areáli námorného prístavu v Hamburgu (DE). Prístavy Moldauhafen a Saalehafen boli na základe Versaillskej zmluvy prenajaté v roku 1929 na 99 rokov (do roku 2028) Československu. Toho istého roku Československo zakúpilo aj prístav Peutehafen. Od roku 1993 ho spravuje ČR.